Jeśli tak jak ja, jesteś właścicielem firmy, prowadzisz blog, pracujesz jako Wirtualna Asystentka, to prawdopodobnie masz wrażenie, że czas przecieka Ci między palcami. O metodzie małych kroków dowiedziałam się u Eweliny, która bardzo często „promuję” pracę w 5-15 minutowych blokach. Tym razem dałam sobie AŻ godzinę. Co nie znaczy, że wszystko musisz robić ciągiem.
Spójność
To, że spójność i konwencja w prowadzeniu social media, jest najważniejsza, mówił już chyba każdy. Jednym z najlepszych sposobów na opanowanie marketingu jest wyrobienie sobie nawyku i zarezerwowanie, chociażby 1 godziny dziennie, na działania okołomarketingowe. Jeśli godzina to za dużo, zacznij pracę w znacznie krótszych blokach czasowych. To niesamowite, co możesz zrobić w ciągu godziny, jeśli zależy Ci na czasie i masz plan.
W tym wpisie podzielę się z tobą 10 działaniami marketingowymi, które możesz wykonać w ciągu godziny, lub mniej. Następne 10 możesz otrzymać, zapisując się na mój newsletter.
1. Stwórz grafiki do social media
Utwórz kilka spójnych grafik, których użyjesz do social media. Na szczęście wcale nie potrzebujesz zaawansowanych narzędzi. W darmowym programie Canva możesz stworzyć grafiki np na:
– Instagram
– Instagram stories
– Na facebooka
– Cover photo na facebooka
i wiele innych, nie będę się tu rozpisywać. Sprawdź sama!
2. Zrób krótkiego live’a
Zrób krótką transmisję na żywo. Przyciągnij klientów i obserwatorów, rozmawiaj i mów o sobie.
Możesz np.
– Przeprowadzić z kimś wywiad
– Dodać mini tutorial
– Odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania
– Zapowiedzieć małe wyzwanie
– Pokazać swój produkt online
– Pokazać kulisy pracy
– Zacząć kampanię sprzedażową produktu
3. Napisz krótkiego posta na bloga
Nie każdy umie szybko wymyślić, o czym napisać post, ale to wcale nie takie trudne. Stwórz krótki zarys tego, co piszesz, wyklucz wszystkie rozpraszające Cię rzeczy (np. piękny feed na instagramie, czy nowe buty w Zalando). Zanim opublikujesz post — skorzystaj z checklisty, którą znajdziesz na blogu Creativevibes: tutaj.
Reklamy na Facebooku to dobry sposób na pomoc w większym zaangażowaniu użytkowników, budowanie listy e-mail czy zwiększenie ruchu na Twojej stronie www. Pamiętaj tylko, nie działaj przez „Promuj post”, używaj Managera Reklam do ustawiania kampanii.
4. Wypromuj post na facebooku
Reklamy na Facebooku to dobry sposób na pomoc w większym zaangażowaniu użytkowników, budowanie listy e-mail czy zwiększenie ruchu na Twojej stronie www. Pamiętaj tylko, nie działaj przez „Promuj post”, używaj Managera Reklam do ustawiania kampanii.
5. Sprawdź analitykę strony
Regularne sprawdzanie i analizowanie aktywności na Twojej stronie www czy blogu, jest bardzo istotne, jeśli chodzi o działania marketingowe. Dzięki nim dowiesz się jakie treści interesują Twoich odwiedzających, czego totalnie nie czytają i co ich nie interesuje.
Sprawdź kluczowe obszary:
– Źródła ruchu
– Najlepsze treści witryny
– Najlepsze strony docelowe
– UU w ciągu miesiąca
– Czas spędzony na stronie
– Współczynnik odrzuceń
6. Zaprogramuj swoje social media
Istnieje wiele narzędzi do „szybszego planowania” postów. Możesz jednak skorzystać z podstawowego darmowego narzędzia i użyć facebookowego plannera postów. Zaplanuj, w jakich dniach i godzinach mają pojawić się Twoje posty. Zrób to raz i miej cały tydzień z głowy.
7. Napisz newsletter
Napisanie krótkiego newslettera, nie zajmie Ci więcej niż 30 minut. Uważam, że godzina, to aż zbyt dużo czasu. Co możesz opisać w newsletterze w tak krótkim czasie?
– Podsumowanie swoich tygodniowych/miesięcznych/kwartalnych działań
– Opisać narzędzia, z których korzystasz
– Wypuścić małe One Time Offer — czyli jednorazową ofertę sprzedażową
– Napisać listę wskazówek
– Polecić inne blogi i strony www
– Opisać Case study
8. Odpisz na wiadomości i komentarze
Dobra komunikacja z obserwującymi lub Twoim Klientem to podstawa do utrzymywania dobrych relacji. Dbaj o nią i odpowiadaj na zadane pytania. Możesz odpowiedzieć naprawdę na tak wiele komentarzy w ciągu godziny!
Sprawdź komentarze na Facebooku i Instagramie, komentarze na blogu lub innych social mediach, z których korzystasz.
9. Bądź aktywny na social mediach innych osób
Nie tylko bierz, ale daj z siebie! Napisz coś miłego, skomentuj piękne zdjęcie, wesprzyj znajome blogerki i influenserki komentarzem lub udostępnieniem ich produktu. Znajdź nowe interesujące Cię profile i wdawaj się w ciekawe dyskusje. Nie tylko poznasz wspaniałych ludzi, ale także przyciągniesz ich do swoich Social Mediów.
10. Ustaw chat na stronie internetowej
Ustawienie chatu na stronie www to dosłownie 5 minut pracy. Wystarczy zainstalować przeznaczoną do tego wtyczkę, połączyć się z Facebookiem i voil’a!