LIVE "Twoje USP jako WA, czyli pokaż klientowi co Cię wyróżnia" w grupie ZOSTAŃ SPECKĄ 5.09 godzina 20:00 --->> [ PRZEGAPIŁAŚ? POBIERZ NOTATKĘ WIZUALNĄ! ]
Asana – program do zarządzania projektami Twojego Klienta

Asana – program do zarządzania projektami Twojego Klienta

Istnieje wiele narzędzi do zarządzania czasem i zadaniami na rynku. Znajdą się zwolennicy papierowej wersji, która rzekomo „zawsze się sprawdza”, ale już od jakiegoś czasu możemy cieszyć się świetnymi narzędziami online, które przy większej ilości zadań, potrafią pokazać ogrom pracy, usprawnić system i przyśpieszyć pracę. 

Wybierz swój program

Kilka znanych programów to przede wszystkim Asana, Trello i najnowszy z nich — Monday. Mogę wypowiedzieć się jedynie o dwóch z nich, ale to już zawsze jakieś doświadczenie.  

Dziś tak naprawdę przychodzę tu, by namówić Cię na dłuższą randkę z Asaną. To naprawdę świetne narzędzie, które nawet przy swojej bezpłatnej wersji pozwala zarządzać zadaniami w łatwy i funkcjonalny sposób. 

Co to jest ta Asana 

Asana to tak naprawdę narzędzie do zarządzania, organizacji i planowania przepływem pracy, projektami i innymi zadaniami. Używam asany już kilka lat, na początku się nie zaprzyjaźniłyśmy i korzystałam z niej umiejętnie. Od momentu, w którym współpracuję z agencją marketingową, obsługującą mojego głównego pracodawcę pokochałam ją na amen. Ten program nigdy mnie nie zawiódł, szczególnie że do wszystkich zadań mogę mieć dostęp z aplikacji mobilnej.

Jedna z metod planowania w Asanie

Metoda Kanban – jej nazwa powstała ze a ze słów „kan” i „ban” – można to przetłumaczyć na: „widoczny” oraz „kartka papieru”.

O co chodzi w tej metodzie? Najważniejszym aspektem jest zwizualizowanie procesu planowania przez podział na kilka sekcji. Dla przykładu, swój układ dzielę na „do zrobienia”, „realizowane”, „opiniowane” oraz „zrobione”. 

Do zrobienia – tu wpadają wszystkie możliwe projekty jakie jestem w stanie zaplanować

Realizowane – rozpoczęłam pracę nad tym projektem, jestem w trakcie 

Opiniowane – tak zwany czyściec u Klienta – klient ocenia, nanosi ewentualne zmiany. 

Zrobione – spis wszystkich wykonanych zadań do których zawsze mogę wrócić.

Wszystkie 4 sekcje mogą ulec zmianie, w zależności od tego, jakiego projektu dotyczą. Może to się tam znaleźć całkiem inna sekcja np. „stałe informacje”.

Ustawianie priorytetów i dat 

Warto zaznaczyć, że system ten i to, w jaki sposób będzie ona złożona, jest uzależniony od potrzeb osoby jej używającej. Ja natomiast na co dzień  korzystam z widoku kalendarza, który pokazuje mi, jakie mam zadania na dany dzień, oraz jaki jest priorytet mojego zadania.

Priorytety, jakie ustawiam:
A – Pilny
B – Powinien się wydarzyć, ale to nie deadline
C – Może, ale nie musi wcale się wydarzyć 
2 – Czekam na odpowiedź Klienta/decyzję 
1 – Przepinam zadanie na inną osobę i wrzucam ten priorytet, oznacza, że nie ruszę z zadaniem, bo potrzebuję Twojej pomocy

To kilka z metod, jakie stosuje aktualnie podczas planowania i zarządzania projektami w Asanie. Oczywiście każdy z Was powinien dostosować pracę oraz sposób i układ pod swój system pracy. Polecam jednak chociaż spróbować!

Jeśli masz jakieś pytania, wskakuj na naszą grupę lub napisz do nas na messengerze!

Ściskam,
Asia

Dodaj komentarz

Close Menu