Chcesz działać efektywniej? Poznaj 20 rzeczy, które możesz zrobić dla swojego biznesu w godzinę --->> [ POBIERZ EBOOKA! ]
Dlaczego Twoja oferta wygląda nieprofesjonalnie?

Dlaczego Twoja oferta wygląda nieprofesjonalnie?

Jeśli jesteś Wirtualną Asystentką, freelancerką lub po prostu oferujesz swoim klientom przeróżne usługi, zapewne zdarzyło Ci się wysyłać tak zwane oferty. Propozycje wykonania określonych zadań, w zamian za określone wynagrodzenie. Pytanie tylko, czy Twoja oferta faktycznie spełnia swoje zadanie, jakim jest nakłonienie klienta do skorzystania z niej? Zdarzyło Ci się nie otrzymać odpowiedzi na wysłane oferty? A może zdarzyło się wręcz usłyszeć na ich temat jakiś niezbyt sympatyczny komentarz?

Przygotowując ofertę, warto mieć na uwadze kilka istotnych kwestii. Do kogo nasza propozycja jest kierowana? Co w niej zawieramy? W jaki sposób ją prezentujemy? Być może Cię zaskoczę, choć mam nadzieję, że nie, ale to, w jaki sposób prezentujemy swoje usługi, ma kluczowe znaczenie dla naszych klientów.

Najczęstsze błędy w przygotowywaniu ofert

Jeśli wysyłamy oferty w treści maili, nie wyodrębniamy ich w żaden sposób z naszego ogólnego komunikatu do klienta, to utrudniamy mu zapoznanie się z naszymi usługami, co w efekcie może prowadzić do jego braku zainteresowania. Pisanie ofert w postaci ciągłego tekstu maila, a jeszcze gorzej – wiadomości na Facebooku, to bardzo zła i nieprofesjonalna praktyka, która oddala Cię od osiągnięcia celu.

Pomyśl, o ile lepiej, ciekawiej i profesjonalniej wyglądałby efektowny dokument w pliku pdf, zawierający Twoje logo lub po prostu imię i nazwisko/nazwę Twojej działalności, wypunktowany zakres Twoich oferowanych usług i przynajmniej widełki cenowe ich realizacji. Podajesz swojemu klientowi to, co dla niego najważniejsze w sposób, jaki oszczędza jego czas i dodatkowo wyróżnia Cię spośród tych mniej profesjonalnych ofert.

Grzechów tego typu jest więcej, jak choćby brak określenia zakresu swoich usług i cennika. Skoro Ty sama nie wiesz, co i w jakich cenach chcesz robić, to skąd ma wiedzieć to Twój klient? Nie zrozum mnie źle – wycenianie usług indywidualnie, pod konkretnego klienta, nie jest niczym złym i to dość częsta praktyka. To Twój własny brak wiedzy i koncepcji na Twoje usługi jest problemem. Nad tym warto popracować!

Bez umowy – nie ma mowy

Twoja oferta to jedno, leczy gdy przyjdzie już do jej realizacji, nie powinnaś zapominać o tak istotnym aspekcie, jak umowa. Warto skorzystać z usług prawnika lub poszukać sprawdzonego wzoru do kupienia i każdorazowo zadbać o jej podpisanie z każdym kolejnym klientem. Umowa zabezpiecza zarówno Twoje interesy, jak i klienta. Określa jasno, jakie macie względem siebie obowiązki i co z nich wynika. Określa sposób rozliczenia się za wykonaną pracę. Umowa powinna być nieodłącznym elementem Twojego zestawu dokumentów ofertowych, które wysyłasz do klienta, z którym podejmujesz współpracę.

Checklista w prezencie!

To tylko kilka wskazówek, bo dobrych praktyk związanych z tworzeniem i prezentowaniem oferty usług jest znacznie więcej. Mamy dziś dla Ciebie prezent w postaci checklisty do pobrania, która pomoże Ci sprawdzić, jak temat ofertowania wygląda w Twoim biznesie!

Dodaj komentarz

Close Menu