LIVE "Twoje USP jako WA, czyli pokaż klientowi co Cię wyróżnia" w grupie ZOSTAŃ SPECKĄ 5.09 godzina 20:00 --->> [ PRZEGAPIŁAŚ? POBIERZ NOTATKĘ WIZUALNĄ! ]
Twoje USP jako WA, czyli pokaż klientowi, co cię wyróżnia

Twoje USP jako WA, czyli pokaż klientowi, co cię wyróżnia

Zawód Wirtualnej Asystentki przeżywa właśnie wielki rozkwit i osób chętnych do rozwoju w tym kierunku nie brakuje. Jednak to, co wydaje się tak proste – bo w końcu to “tylko” usługi asystenckie, co może w tym być trudnego, klient zawsze się znajdzie – no cóż, takie po prostu nie jest. Wirtualna Asystentka, która nie ma nic interesującego do zaoferowania i kieruje swoje usługi wszędzie, do każdego i do byle kogo, nie ma dużych szans na osiągnięcie prawdziwego sukcesu w swojej branży.

Po co komu WA?

W miniony czwartek 5.09 miałam przyjemność poprowadzić live na grupie Zostań Specką. Opowiadałam o tym, kim właściwie jest Wirtualna Asystentka i w jaki sposób może wyróżnić się na rynku, pośród wielu konkurentek z bardzo podobną ofertą usług.

Temat zaczęłam od kwestii “po co komu WA”, czyli od nakreślenia celu, jaki stoi za zawodem Wirtualnej Asystentki. WA w dzisiejszych czasach stanowi odpowiedź na dynamicznie zmieniający się rynek, przeniesienie znacznej części działań online i różnorodne potrzeby klienta biznesowego. Ma możliwość wspierać biznes na wiele sposobów i na różnych płaszczyznach, pozostając jednocześnie elastyczną, dzięki możliwości pracy zdalnej. W teorii takie dopasowanie do potrzeb dzisiejszych klientów powinno zapewnić każdej WA deszcz zleceń i podpisanych umów. Czy tak rzeczywiście jest?

USP — Twoja unikalna propozycja sprzedaży

Jeśli Twojej oferty nic nie wyróżnia i jesteś kolejną kopią spośród setek innych Wirtualnych Asystentek, to śmiem stwierdzić, że nie. Klient ma do wyboru mnóstwo ofert, dlatego Twoja musi się czymś wyróżniać na ich tle. USP (unique selling proposition) to nic innego, jak wartość, która sprawia, że klient zechce zdecydować się właśnie na Twoją usługę. To odpowiedź na pytanie “dlaczego klient ma wybrać właśnie Ciebie?”. Co na tym zyska, czemu to dla niego korzystne, dlaczego jesteś lepsza od innych?

Jak zacząć i przekonać do siebie klienta?

Zacznij od nakreślenia swoich mocnych stron. Spisz listę umiejętności, którymi chcesz się posługiwać w swojej ofercie i wybierz spośród nich te, które są na naprawdę wysokim poziomie, na tyle wysokim, żeby mogły stanowić Twoją wartość i wyróżnik na rynku. Zadaj sobie pytania — co potrafię, w czym jestem dobra, co robię lepiej od mojej konkurencji? Dlaczego? Co za tym stoi? Wieloletnie doświadczenie, umiejętności zdobyte na kursach lub studiach? Mocny charakter, charyzma, osobowość?

USP to nie tylko umiejętności

Na USP w kontekście pracy z klientem i sprzedaży swoich usług warto patrzeć pod szerszym kątem. To nie tylko Twoje umiejętności. To Twój styl pracy, motywacja, nastawienie. To Twój charakter, profesjonalizm, wnikliwość. To Twoja charyzma, przebojowość, łatwość w zdobywaniu zaufania klientów. Twoim USP możesz przede wszystkim być TY!

Dwie najważniejsze rzeczy

Analizując swoją ofertę i komunikat, jaki wysyłasz do klienta, zastanów się szczególnie nad dwiema kwestiami. W jaki sposób Twoje działania rozwiązują problem klienta? Czy Twoja marka jest autentyczna?

Nie sprzedajesz klientowi swoich usług, a rozwiązanie jego problemu. Odpowiedź na jego potrzeby. Klient musi mieć poczucie, że Twoja oferta pozwoli mu spać spokojnie, podczas gdy Ty zajmiesz się wszystkim, co potrzebne do osiągnięcia zamierzonego rezultatu. Oferuj rozwiązania, a nie usługi.

Pamiętaj, żeby być szczera i autentyczna, nie tylko wobec siebie, ale także wobec swoich klientów. Jeśli jesteś w czymś dobra i masz unikalne umiejętności – mów o tym głośno. Komunikuj swoje mocne strony. Jeśli jednak czegoś nie potrafisz lub dopiero się uczysz, nie sugeruj klientowi wyższego doświadczenia, niż w rzeczywistości posiadasz. Szybko obróci się to przeciwko Tobie. Jeden niezadowolony klient złą opinią pozbawi Cię kilku kolejnych klientów.

Poznaj swoją grupę docelową

Ostatnia i chyba najistotniejsza w tym wszystkim rzecz — musisz wiedzieć, do kogo kierujesz swój komunikat! Oferując swoje usługi wszędzie i do każdego, nie masz pojęcia, czego tak naprawdę potrzebują Twoi klienci. Określ swojego idealnego klienta, poznaj grupę docelową, zrozum jej potrzeby i dostosuj swoją ofertę tak, by spełniała je jak najlepiej. Bądź odpowiedzią, jakiej Twoja grupa docelowa potrzebuje.


Skorzystaj z naszej wiedzy i zapamiętaj!

Na zakończenie mamy dla Ciebie prezent – notatkę wizualną, którą przygotowałyśmy w oparciu o dzisiejszy tekst i czwartkowy live. Mamy nadzieję, że pomoże Ci uporządkować wiadomości i wprowadzić pozytywne zmiany w Twojej działalności jako Wirtualna Asystentka!

Notatka wizualna na temat "Twoje USP jako WA" - mockup

Pobierz notatkę wizualną z live!

Dodaj komentarz

Close Menu